Pages

Monday, October 4, 2010

Kerja..open house...walimah...

Salam aidlfitri untuk yang sedang membaca. Tiba-tiba teringat pesanan seorang akhwat sebelum berpisah,"update blog!".  Tergerak hati untuk menulis sesuatu sekadar berkongsi.

Hari ini hari terakhir ana praktikal di sebuah syarikat di kajang. Lega hati tak terkira. Kenapa? Hm..biarlah rahsia dan tidak sesuai untuk dikongsi. Ahad lepas beraya di MT dan BD. Jazakillah kak Soba kerana sudi bawa saya jalan-jalan. Untuk ahli-ahli MT dan BD,masakan antunna memang sedap. Alhamdulillah kenyang..
 Hari Sabtu pula ana berkonvoi ke seremban untuk memenuhi undangan rumah terbuka syira. Jazakillah pada Syira dan Hifa kerana melayan kerenah kami yang banyak kerenah. Layanan special tau. BBQ kami dihantar ke meja berbanding orang lain ynag terpaksa beratur menunggu.  Alangkah indahnya jika saat itu dapat dikongsi bersama akhawat lain dan mad'u  ke rumah syira. Pasti lebih meriah ditambah pula ibu Syira yang tak kenal penat melayan kami dan tetamu-tetamu lain. Seminggu sebelum itu, memang dah plan untuk ke majlis perkahwinan rakan sekolah ana. Sejak habis SPM tak pernah langsung jumpa memandangkan dia belajar di Mesir. Pejam celik bila berjumpa dia sudah berkahwin. Rasa seperti masa berlalu dengan cepat. Rasaya bagai baru semalam kami  mengucapkan salam perpisahan selepas exam paper last SPM. Dialah yang memecah rekod menjadi orang pertama berkahwin dahulu di antara kami. Subhanallah,sungguh cantik aturan Allah yang mengatur hidup hambaNya agar tidak dibiarkan leka dengan dunia ini. Rasanya belum terlewat untuk ana ucapkan 'Selamat Pengantin Baru' untuk sahabatku, Raja Suhaili & Mohd Atif. Semoga kalian bahagia dan beroleh  keluarga yang sakinah,mawaddah wal rahmah!




1 comment: